Home » כללי » ההיסטוריה של המכוניות הקטנות – חושבים שאתם יודעים הכל?

ההיסטוריה של המכוניות הקטנות – חושבים שאתם יודעים הכל?

Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail

היכרות עם ההיסטוריה של המכוניות הקטנות ברחבי העולם יכולה לספר לכם לא מעט על ענף הרכב במאה ה-21. חושבים שאתם יודעים מה עומד מאחורי הדגמים הנפוצים? הנה כמה סודות שבטח לא סיפרו לכם על ההבדלים בין אירופה וארצות הברית

המכוניות הגדולות שנמצאות היום על הכבישים מייצגות שינוי מגמה משמעותי בענף הרכב. האמריקאים אמנם תמיד אהבו אותן גדולות ומאובזרות, אבל האירופאים העדיפו דגמים קטנים וזריזים. הסיבה לכך היא המנטאליות המקומית השונה והעובדה שהעיצוב בכל דור חייב להתאים את עצמו להלך הרוח.

מבחינה תרבותית, אמריקאים נהנו בשנות ה-70 של המאה הקודמת מצמיחה כלכלית אדירה ומכמויות גדולות של נפט זמין. זה אפשר להם לייצר מכוניות גדולות שצורכות לא מעט דלק. לעומת זאת, באירופה רק התאוששו ממלחמת העולם השנייה. תעשיית הרכב במדינות הגדולות לא הייתה יכולה להרשות לעצמה לבזבז משאבים, מה גם שבאוכלוסייה עצמה העדיפו רכבים קטנים, דינאמיים ובלי אבזור מיוחד.

ברוכים הבאים לממלכת הפיאט

המכוניות שהשוק האירופאי התחיל איתן נחשבות עד ה
יום לחזקות והמוכרות ביותר שלו. הראשונים כמובן היו האיטלקים, עם פיאט 500 שהפכה לאגדה, ולאחר מכן עם פיאט אונו. פיאט 500 המקורית הייתה כלי תחבורה פופולארי עם מידות מרשימות: היא הציגה בסך הכל אורך של 2.97 מטר, רוחב של 1.32 מטר ומנוע בנפח 500 סמ"ק עם 13 כ"ס. גם פיאט אונו שהוצגה לראשונה בשנת 1978 הייתה נאה ומצוידת היטב, אך זכתה להצלחה בינונית בלבד ביחס לפיאט 500.

לצורך השוואה, פיאט 600 מולטיפלה שמוכרת מהשנים 1956-1964 הציעה מרווח פנימי מרשים יותר, אך היא הייתה גם פחות נפוצה. היא התבססה על אורך של 3.5 מטר והגיעה עם 3 שורות מושבים. בזמנו הספיק העיצוב הזה ל-6 מבוגרים, אבל כנראה שבאיטליה לא כל כך התלהבו.

אוהבי רכבים מן הסוג הזה יכולים להזמין כבר עכשיו טיסות לרומא ולראות מקרוב את הדגמים שמאפיינים את ארץ המגף. אפשר לשלב את החופשה במולדת המקורית של הרכבים הקטנים עם ביקור במוזיאון פיאט בטורינו, או להעלות את הרמה עם מוזיאון פרארי ולמבורגיני בעיר מאראנלו. מחוץ למוזיאון פרארי תוכלו לתאם נסיעת מבחן קצרה ובמחיר של החל מ-50 יורו, תלוי בעונה.

בינתיים בארצות הברית: עוברים לפס נע

אדם בשם הנרי פורד אחראי על כל מה שהיה ונותר מתעשיית הרכב האמריקאית. על אף שבשנים האחרונות היא ירדה מגדולתה לטובת מדינות במזרח, בארצות הברית עדיין מזהים את המכוניות הגדולות עם המותג פורד.

האמריקאים התחילו מלכתחילה עם מכוניות גדולות בזכות המצאה אחת ועיקרית של הנרי פורד: הפס הנע. אותו פס ייצור נע הוזיל את מחירי המכוניות, יוצא למדינות אחרות בעולם וגרם לכל השיפורים הטכנולוגיים שנמצאים סביבנו עד היום.

google_pluspinterest,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*
*

אימות *