Home » כללי » גיר תקול

גיר תקול

Facebooktwittergoogle_pluspinterestmail

אנשים משתמשים במכונית הפרטית לשורה ארוכה של משימות. למעשה, אצל רבים לא ניתן לתאר את החיים ללא מכונית צמודה אחת לפחות למשפחה, ובמקרים רבים, אפילו שתיים. בכל מכונית יש מערכות מורכבות מאוד שאופי פעולתן דומה. יש שלדה ומרכב, מערכות התנעה, הנעה ופליטה, מערכות חשמל, היגוי ושליטה, מיזוג אויר ועוד, וכל אלו משתלבים יחד בצורה הומוגנית. אחת מהמערכות החשובות במכונית הינה מערכת ההילוכים או בשמה הנפוץ הגיר. הגיר מקשר בין המנוע לגלגלי הרכב. תיבת ההילוכים הינה מערכת תמסורת בעלת גלגלי שיניים שנועדה להפיק מהמנוע מהירות או כוח. הילוך נמוך מספק כוח רב יותר והילוך גבוה מאפשר למכונית לנסוע במהירות גבוהה יותר. מערכת ההילוכים כוללת גם הילוך לנסיעה לאחור, הילוך ניוטרל שהינו סרק והילוך חניה אשר מנתק את הגלגלים מהמנוע ונועל אותם.

מערכות גיר שונות

מבחינים בשני סוגי תיבות הילוכים עיקריים, אוטומאטית וידנית. יש מערכות ביניים נוספות שהן תיבות הילוכים רובוטיות, חצי אוטומטיות ותיבות הילוכים רציפות. לכל מערכת יש את האפיונים שלה. העברת ההילוכים במערכת אוטומאטית מודרנית נעשית באמצעות מחשב. באופן כללי, המערכת הידנית חסכונית יותר בדלק ואילו האוטומטית יקרה יותר אבל נוחה לתפעול המכונית. בחירת מכונית אוטומטית נעשית על ידי שיקולים אלו אבל גם על פי טעם וצרכי הנהגים. רבים מנהגים אומרים כי חדוות הנהיגה גדולה יותר במכוניות עם גיר ידני. מבחינה טכנית, גיר אוטומאטי עמיד יותר בפני בלאי מאשר ידני.

מכון לתיקוני גיר

חשיבות מערכת ההילוכים רבה והמורכבות שלה היא גבוהה. קיימים מכונים לתיקונים גירים המתמחים בתיקוני תקלות שונות כמו: גיר תקוע, גיר מחליק שאינו מעביר הילוכים, גיר שבור וגיר שמתחמם. תיקון גירים יכול להיעשות במספר דרכים. הדרך היקרה היא להחליף את הגיר באחד חדש, ולרוב, העלות כאן היא הגבוהה ביותר. לחילופין, ניתן לרכוש גיר משומש שהוצא ממכונית בפירוק, וכאן מסתכנים מאחר ולא יודעים את כמות הקילומטר שהוא עבר. יש חשש לבלאי גבוה וניתנת אחריות קצרת מועד. ניתן לשפץ גיר במכון מקצועי והיתרונות כאן גבוהים. הגיר עצמו יהיה כמו חדש ובעל אורך חיים גבוה, ובנוסף, תינתן לו אחריות ארוכה.

תהליך השיפוץ

לצורך שיפוץ יש לבחור במכון מנוסה ובעל ידע וניסיון. שיפוץ גיר חייב להיעשות במומחיות ותוך תשומת לב רבה לכל החלקים הזעירים המורכבים בו. כל תקלה בגיר מאובחנת על ידי בדיקה ממוחשבת במחשב המקורי של חברת הרכב והדבר מאפשר דיאגנוסטיקה מהירה ומדויקת שמובילה לחסכון בזמן ובעלויות.  בעת התיקון מטפלים באלמנטים שונים ומחליפים אחרים אשר אינם תקינים. מדובר על אביזרים כמו: מחשבים, צמת חיישנים, מוח גיר, שסתומים, גלגלי שיניים ועוד. צריך לזכור, כי מרבית המוסכים, אפילו אלה המורשים אינם מטפלים בגירים תקולים אלא נעזרים בשירותי מכונים מקצועיים ומנוסים. דיוק בעבודה ותיקון מקצועי יאפשרו מערכת הילוכים יעילה שתאפשר נסיעה חלקה.

google_pluspinterest

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*
*

אימות *